Календарно- тематичне планування за лекційно- семінарською системою

Календарно – тематичне планування з
хімії для 9 класу

Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Хімія 7-11 класи»
Київ Ірпінь
2005


Підручник: П. П. Попіль, Л. С.Криля
Хімія 9клас.- Київ: Академія, 2009
Описание: C:\Documents and Settings\rozkvas\Рабочий стол\Мои рисунки\3D-graphics__001175_1.jpg

Повторення
№ з.п

Тема уроку
Хімічний експеримент
Примітка
1

Основні класи неорганічних  сполук







Тема1 Розчини (20год.)
2

Лекція. Розчин та його компоненти. Вода як розчинник. 


3

Семінар. Розчин та його компоненти


3

Лекція. Кристалогідрати .


4

Семінар. Кристалогідрати


5

Лекція. Розчини. Утворення розчину. Значення розчинів
Д.1 Теплові явища під час розчинення

6

Семінар. Розчини. Утворення розчину


7

Лекція. Розчинність речовини.


8

Семінар. Розчинність речовини


9

Лекція. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів.
Д.2Виготовлення розчину

10

Розв. задач на обчислення мас. частки


11

Практична робота №1.Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини.


Виставлення тематичної оцінки
12

Лекція. Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
Д.3. Дослідження речовин на електропровідність

13

Семінар. Електролітична дисоціація


14

Лекція. Електролітична дисоціація кислот,основ,солей у водних розчин.


15

Семінар. Електролітична дисоціація кислот,основ,солей у водних розчин


16

Лекція. Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти


17

Cемінар Ступінь дисоціації


Виставлення тематичної оцінки
18

Лекція. Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх протікання. Складання йонних рівнянь.
Д.4.Р-ї обміну між розчинами електролітів.

19

Семінар. Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх протікання. Складання йонних рівнянь
Л.р.№1-4 Вияв-лення йонів Н+ та ОН- в р-ні. Реакції обміну в розчинах з утворенням оса-ду, газу та води

20

Практична робота №2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.


21

Практична робота №3. Розв’язання експериментальних задач.


22

Контрольна робота №1


23

Лекція. Класифікація різних  реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення й обміну. Оборотні та необоротні реакції
Д.6 Р-ї розкладу, сполучення, обміну,заміщення.


24

Семінар (по темі попереднього уроку)



25

Лекція. Окисно-відновні реакції, їх значення. Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.



26

Семінар. (по темі попереднього уроку )



27

Лекція. Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.
Д.6. Р-ї ендо- та екзотемічні


28

Семінар (по темі попереднього уроку )



29

Лекція. Швидкість хімічної реакції. Фактори,які на неї впливають.



30

Семінар (по темі попереднього уроку )



31

 Підсумковий урок



Тема2 Органічні сполуки
32

Лекція Метан, будова молекули, гомологи метану. Фізичні та хімічні властивості гомологів метану, застосування.
Д.7 моделі моле-кул Д.11. Відно-шення парафінів до кислот і лугів
Л.р.6Виготовлення моделей молекул
Д.8Горіння парафіну


33

Семінар. (по темі попереднього уроку )



34

Лекція Етилен, властивості, застосування.
Д.9. Добування і горіння етилену Л.р.7 Ознайомлення із зразками поліетилену


35

Семінар(по темі попереднього уроку )



36

Лекція Ацетилен, властивості, застосування.
Д.10. Добування і горіння ацетилену


37

Семінар (по темі попереднього уроку )



38

Підсумковий урок



Виставлення тематичної оцінки

39

Лекція Одноатомні насичені спирти
Д.14 Взаємодія етанолу з натрієм

40

Семінар(по темі попереднього уроку )


41

Лекція Багатоатомні спирти. Гліцерин
Л.р.№8 Розчинність гліцерину, взаємодія з Си(ОН)2

42

Семінар(по темі попереднього уроку )


43

Лекція. Поняття про альдегіди


44

Лекція Карбонові кислоти. Оцтова кислота.
Л.р.№9 Дія оцтової кислоти на індикатори
Л.р.№10 Взаємодія СН3СООН з металами, лугами, солями.

45

Семінар (по темі попереднього уроку )


46

П.р. №1 Властивості оцтової кислоти


47

Контрольна робота № 2


Виставлення тематичної оцінки

48

 Лекція Жири.


49

Семінар. (по темі попереднього уроку )


50

Лекція. Вуглеводи. Глюкоза. Фруктоза.


51

Семінар. (по темі попереднього уроку )


52

Лекція  Сахароза.


53

Семінар. (по темі попереднього уроку )


54

Лекція Полісахариди. Целюлоза. Крохмаль.
Л.р.№12 Відношення крохмалю до води.
Л.р.№13 Взаємодія крохмалю з йодом

55

Семінар. (по темі попереднього уроку )


56

П. р. №5 Розпізнавання оксиген-вмісних органічних сполук.


57

Підсумковиий урок


Виставлення тематичної оцінки
58

Лекція  Аміни. Амінокислоти


59

Семінар. (по темі попереднього уроку )


60

Лекція. Білки.
Л.р.№12 Кольорові реакції на білки.

61

Семінар(по темі попереднього уроку )


62

Лекція Нуклеїнові кислоти


63

Семінар(по темі попереднього уроку )


64

Підсумковий урок


Виставлення тематичної оцінки



 10клас

Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
10-11 класи
Хімія. Академічний рівень»
Київ ,2010


Підручник: П. П. Попіль, Л. С.Криля Хімія 10клас.-  Київ: Академія, 2010




Описание: C:\Documents and Settings\rozkvas\Рабочий стол\Мои рисунки\ED00019_.WMF

Повторення (3 год)
Учень (учениця)                                
характеризує:  
-         хімічні елементи за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів;
-         види хімічного зв’язку;
пояснює
-         властивості представників основних класів неорганічних сполук;
складає
       - рівняння реакцій, у тому числі в йонній формі.  

№ з.п.
Тема уроку
Хімічний експеримент
Інструктаж з техніки безпеки
Дата
1
Періодичний закон і періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома. Хімічний зв’язок.



2
Основні класи неорганічних сполук. Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
Л.р.№1 визначення йонів Н+ і ОН-
Інструкція з т. б.№


Тема 1. Неметалічні елементи та їх сполуки. (15+2)

Учень (учениця)
називає:
-         оксиди неметалічних елементів, амоніак, хлоридну кислоту та її солі, сульфатну кислоту та її солі, нітратну кислоту та її солі, ортофосфатну кислоту та її солі, карбонатну кислоту та її солі, силікатну кислоту та її солі;
розрізняє:
-         азотні й фосфорні добрива;
-         будівельні матеріали: скло, кераміку, цемент;
описує:
-         місце неметалічних елементів у періодичній системі;
-         поширення в природі Оксигену, Нітрогену, Карбону, Силіцію, галогенів;
-         фізичні властивості простих і складних речовин, утворених цими елементами;
складає:
-         електронні та електронно-графічні формули Оксигену, Сульфуру, Нітрогену, Карбону, Фосфору, Силіцію;
-          хімічні формули оксидів Сульфуру, Карбону, Нітрогену, Фосфору, Силіцію;
-          молекулярну, електронну і структурну формули амоніаку;
-          хімічні формули хлоридів, сульфатів, нітратів, ортофосфатів, карбонатів, гідрогенкарбонатів, силікатів;
характеризує:
-         фізичні та хімічні властивості сірки, вуглецю, азоту, фосфору, силіцію;
-         найважливіших оксидів Сульфуру, Нітрогену, Фосфору, Карбону, Силіцію;
-         амоніаку, хлоридної, сульфатної, нітратної, ортофосфатної, карбонатної кислот;
 ілюструє рівняннями хімічних реакцій:
-         загальні хімічні властивості сірки, вуглецю, азоту, фосфору, силіцію;
-         кислотний характер оксидів Сульфуру, Нітрогену, Фосфору, Карбону, Силіцію;
-         хімічні властивості амоніаку, хлоридної, сульфатної, нітратної, ортофосфатної, карбонатної, силікатної кислот;
пояснює:
-         відмінність та подібність будови атомів Оксигену та Сульфуру, Нітрогену та Фосфору, Карбону та Силіцію;
-         явище алотропії на прикладі простих речовин Оксигену, Сульфуру, Фосфору, Карбону;
-         добування амоніаку в лабораторії та в промисловості;
-         сутність парникового ефекту, адсорбції, причини утворення кислотних дощів;
порівнює:
-         фізичні та хімічні властивості неметалів,   оксидів неметалічних елементів;
експериментально визначає:
-         йон амонію, хлорид-іон, сульфат-іон,
     карбонат-іон;
 обґрунтовує:
-         фізіологічну дію озону, кисню, азоту;
-          застосування неметалів та оксидів неметалічних елементів, амоніаку, хлоридної кислоти та хлоридів, сульфатної кислоти та сульфатів, нітратної кислоти, нітратів;
-          практичне значення карбонатів та силікатів;
 обчислює:
-         вихід продукту реакції від теоретичного;
-         масу (об’єм, кількість речовини) продукту реакції за масами (об’ємом, кількістю речовини) реагентів, один з яких узято в надлишку;
встановлює
-         залежність  властивостей неметалів від їхньої будови;
оцінює:
-         згубну дію на здоров’я  людини і довкілля оксидів Нітрогену та Сульфуру;
-         згубний вплив нітратів і продуктів їхнього обміну в організмі на здоров’я людини;
-         значення добрив для підвищення врожайності сільськогосподарських культур;
висловлює судження
-         щодо заходів збереження природи і здоров’я людини від шкідливого впливу сполук неметалічних елементів;
дотримується правил безпечного поводження зі сполуками неметалічних елементів,   безпеки під час виконання хімічного експерименту.  
№з.п.
Тема уроку
Хімічний експеримент
Інструктаж з техніки безпеки
Дата
3
Лекція. Місце неметалічних елементів в періодичній системі. Поширеність у при-роді. Алотропія. Фізичні і хімічні властивості немета-лічних речовин.
Д. Вз. Заліза з сіркою.


4
Семінар за темою попередньої лекції. Розрахуки за реагентами. Один з яких узятий в надлишку



5
Лекція. Сполуки  неметалічних елементів з гідрогеном. Гідроген хлорид. Хлорид на кислота. Властивості, добування, засто-сування. Якісна реакція на хлорид-йон.
Л.р.4
Якісна реакція на хлорид-йон
Д.Хім. властивості НСІ.
Інструкція з т. б.№

6
Семінар за темою попередньої лекції.



7
Лекція. Амоніак, його властивості, добування, застосування. Солі амонію. Якісна реакція на йон амонію.
Л.р. 3
Якісна ракція на йони амонію.
Інструкція з т. б.№

8
Семінар за темою попередньої лекції.. Розрахунки за рівнянням реакції, вихід продукту реакції



9
Лекція. Оксиди неметалічних елементів.
Д.4-5
Добування карбон ІV оксиду, гідратація 
Р2 О5 та СО2, випробування їх розчинів індикатором
Л.р. №2 вз.СО2 з кальцій гідроксидом










Інструкція з т. б.№

Виставлення тематичної оцінки
10
Лекція. Сульфатна кислота, її солі. Якісна реакція на сульфат- йони.
Д.10
Взаємодія конц. Н2SО4 з Си.
Л.р.5 Виявлення сульфат- йонів в розчині




Інструкція з т. б.№

11
Семінар за темою попередньої лекції.



12
Лекція. Нітратна та ортофос-фатна кислоти, їх солі.
Д.10.
Вз. Конц. і розв. розчи-нів на Си.


13
Лекція. Азотні і фосфорні добрива.
Л.р. 6,7
Ознайомлення із зразками добрив.

Інструкція з т. б.№

14
Семінар. Нітратна та ортофос-фатна кислоти, їх солі. Азотні і фосфорні добрива.



15
Контрольна робота №1



Виставлення тематичної оцінки

16
Лекція. Карбонатна і силікатна кислоти, їх солі. Якісна реакція на карбонат-йони. Поняття про будівельні матеріали.
Л.р. 8,9
Визначення карбонат- йонів. Ознайомлення із зразками природних силікатів
Інструкція з т. б.№

17
Семінар за темою попередньої лекції..



18
П.р. №1. Добування СО2, ,взаємоперетворення карбонатів і гідрокарбонатів.

Інструкція з т. б.№

Тема 2. Металічні елементи та їх сполуки (12+5 год.)
Учень (учениця)
називає:
-         оксиди і гідроксиди Калію, Натрію, Кальцію, Алюмінію, Феруму;
-         металічні руди, їхні родовища та металургійні виробництва в Україні;
описує:
-         місце металічних елементів у періодичній системі;
-         поширеність металічних елементів у природі;
 складає:
-         електронні й електронно-графічні схеми будови атомів металічних елементів;
-         формули оксидів і гідроксидів Натрію, Калію, Кальцію, Алюмінію, Феруму;
характеризує
-         загальні фізичні та хімічні властивості металів,   оксидів та гідроксидів металічних елементів;
 ілюструє рівняннями хімічних реакцій:  
-         хімічні властивості металів, оксидів і гідроксидів, солей Калію, Натрію, Кальцію, Алюмінію, Феруму;
пояснює:
-         суть металічного хімічного зв’язку;
-         правила користування рядом активності металів;
-         загальні способи добування металів, утворення сплавів;
-         сутність амфотерності;
-         сутність виробництва чавуну і сталі;
-         відмінність властивостей сплавів від властивостей тих металів, з яких вони складаються;
експериментально досліджує:
-         хімічні властивості металів;
-         характер кальцій оксиду і кальцій гідроксиду;
-         амфотерність алюміній оксиду й алюміній гідроксиду;
-         характерні властивості гідроксидів Феруму;
 обґрунтовує:
-         фізичні властивості металів;
-         використання оксидів найважливіших сполук Натрію, Калію, Кальцію, Алюмінію, Феруму;
-         вплив калійних добрив на підвищення врожайності сільськогосподарських культур;
-          причини твердості води і способи її усунення;
-         запобігання корозії металів;
-         необхідність охорони праці й навколишнього середовища у металургійному виробництві;
обчислює:
-         за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм (газуватих речовин) продуктів реакції за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок;
встановлює залежність:
-         між властивостями металів і будовою атомів металічних елементів, особливістю хімічного зв’язку;
висловлює судження:
-         про роль металургії в суспільному господарстві;
-         про значення якості питної води;
оцінює
-         наслідки корозії металів;
дотримується правил   безпеки під час виконання хімічних дослідів

№ з.п.
Тема уроку
Хімічний експеримент
Інструктаж з техніки безпеки
Дата
19
Лекція. Місце металічних елементів в періодичній системі. Будова, властивості металів. Розрахунки за реагентом, що містить домішки.
Л.р. 10
Порівняння хім.. активності металів, взаємодія з кислотами
Інструкція з т. б.№

20
Семінар за темою попередньої лекції.



21
Лекція. Лужні метали – натрій і калій, їх сполуки.
Д.12.
Взаємодія натрію з водою, дослідження утвореного розчину фенолфталеїном.


22
Семінар за темою попередньої лекції.



23
Лекція. Кальцій, його сполуки. Поняття про твердість води.
Д.19 взаємодія СаО з водою


24
Семінар за темою попередньої лекції.



Виставлення тематичної оцінки
25
Лекція. Алюміній, його сполуки, їх амфотерність.Солі алюмінію. Застосування сполук алюмінію.
Л.р.13 Добування АІ(ОН)3,дослідження його амфотерності
Інструкція з т. б.№

26
Семінар за темою попередньої лекції.



27
Лекція. Ферум. Його сполуки, застосування сполук феруму.
Л.р.14
Добування гідроксидів феруму, взаємодія їх з кислотами.
Інструкція з т. б.№

28
Семінар за темою попередньої лекції.



29
Лекція Загальні способи добування металів. Поняття про сплави. Виробництво чавуну і сталі.
Л.р. 15, 16,17,18
Інструкція з т. б.№


30
Семінар за темою попередньої лекції.



31
П.р №2 Розв’язування експериментальних задач

Інструкція з т. б.№

32
Контрольна робота №2








Виставлення тематичної оцінки








Календарно – тематичне планування з
хімії для 11 класу

Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
10-11класи
Хімія Академічний рівень. Київ 2011


Підручник: П. П. Попіль, Л. С.Криля
Хімія 11клас.Академічний рівень -  Київ: Академія, 2011





Повторення (2 год )
№ з.п.
Дата
Тема уроку
Хімічний експеримент
Приміт-ка
1

Склад, властивості,добування і застосування найважливіших органічних сполук


2

Застосування найважливіших органічних сполук


Тема 1 Теорія будови органічних сполук (2 год)
3

Лекція. Теорія будови органічних сполук. Виведення формули газуватої речовини


4

Семінар


Тема 2. Вуглеводні (18 год)
5

Лекція. Класифікація вуглеводнів.Просторова будова молекул вуглеводнів.
Л.р. №1Виготовлення моделей молекул  вуглеводнів

6

Семінар за темою попередньої лекції.


7

Лекція. Алкани


8

Семінар за темою попередньої лекції.


9

Лекція. Циклоалкани


10

Семінар за темою попередньої лекції.


11

П.р. №1 Виявлення Карбону, Гідрогену і Хлору в органічних сполуках


12

Розв'язування задач на виведення формул органічних сполук


13

Розв'язування задач


Виставлення тематичної оцінки

14

Лекція. Алкени


15

Семінар за темою попередньої лекції.


16

Лекція. Алкіни


17

Семінар за темою попередньої лекції.


18

Лекція. Бензен. Арени


19

Семінар за темою попередньої лекції.


20

Лекція. Добування і застосування вуглеводнів.


21

Семінар за темою попередньої лекції.


22

Узагальнення знань про вуглеводні


Виставлення тематичної оцінки
Тема 3 Природні джерела вуглеводнів (4 год)
23

Лекція. Нафта. Природний і супутний нафтові гази. Переробка нафти.
Л.р.№2-а Озн. із зразками продуктів переробки нафти

24

Семінар за темою попередньої лекції.


25

Лекція Вугілля. Хімічна переробка вугілля.
Л.р.№2-б Озн. із зразками продуктів коксування вугілля

26

Семінар за темою попередньої лекції.


27

Контрольна робота №1


Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Оксигеновмісні сполуки (19 год.)
28

Лекція. Насичені,одноатомні спирти. Будова, ізомерія, номенклатура, фізичні властивості.
Д.1, 2 Взаємодія етанолу з натрієм, бромоводнем

29

Семінар за темою попередньої лекції.


30

Лекція. Хімічні властивості спиртів, добування і застосування.


31

Семінар за темою попередньої лекції.


32

Лекція. Багатоатомні спирти – етиленгліколь і гліцерин
Д.3 Вз. гліцерину з натрієм
Л.р.4 Розчинність гліцерину у воді, вз. З купромом гідроксидом

33

Семінар за темою попередньої лекції.


34

Лекція. Фенол, властивості, вплив на довкілля, застосування
Д.4,5,6 Розчинність фенолу,взаємодія з натрієм, бомною водою, ферум гідрок-сидом

35

Семінар за темою попередньої лекції..


36

Лекція. Альдегіди. Будова. Властивості, добування, застосування.
Л. р. №5,6,7

37

Семінар за темою попередньої лекції.


Виставлення тематичної оцінки


38

Лекція. Насичені одноосновні карбонові кислоти
Л.р№ 8,9,10

39

Семінар за темою попередньої лекції.


40

П. р.№2.Властивості етанової кислоти


41

Лекція. Вищі карбонові кислоти. Мила. Синтетичні миючі засоби.
Л. р.№13

42

Семінар за темою попередньої лекції.


43

Лекція.Естери . Жири. Їх властивості, значення у життєдіяльності організмі
Л.р.№11,12

44

Семінар за темою попередньої лекції.


Виставлення тематичної оцінки


45

Лекція. Моносахариди, дисахариди.
Л.р.№14

46

Семінар за темою попередньої лекції.


47

Лекція. Полісахариди . Крохмаль і целюлоза
Л.р.№ 15,16

48

Семінар за темою попередньої лекції.


49

П.р.№3 Розв'язування експериментальних задач


50

Контрольна робота № 2


Виставлення тематичної оцінки
Тема 5 Нітрогеновмісні сполуки.(8 год.)
51


Лекція. Аміни. Анілін .


52

Семінар за темою попередньої лекції.


53

Лекція. Амінокислоти


54

Семінар за темою попередньої лекції.


55

Лекція. Білки.
Л.р. 17
Кольорові реакції білків

56

Семінар за темою попередньої лекції.


57

Лекція. Нуклеїнові кислоти


58

Семінар за темою попередньої лекції.


Виставлення тематичної оцінки
Тема 6 Синтетичні високомолекулярні сполуки (6 год.)
59

Лекція. Загальна характеристика високомолекулярних сполук. Добування .
Л.р.№18

60

Семінар за темою попередньої лекції..




Лекція. Пластмаси. Каучуки, гума .
Л.р.№ .20

61

Семінар за темою попередньої лекції.


62

Лекція. Поняття про природні, штучні і синтетичні волокна
Л.р. 19


63

Семінар за темою попередньої лекції..


64

Підсумковий урок


Тема 7. Роль хімії в житті суспільства (6 год.)
65-66

Значення хімії у створенні нових матеріалів, розв’язанні сировинної та енергетичної проблем.


67-68

Значення хімії у повсякденному житті
Л.р.№21, 22

67-69

Хімія та екологія


Виставлення тематичної оцінки





































Немає коментарів:

Дописати коментар